Trip ke Bali 2018: Lain dari yang lain (Part 3)

Monday, July 02, 2018

Day 5:

Pada hari kami bercadang nak ke Ubud Swing & Tegalalang Waterfall. Tapi disebabkan terjadinya kejadian yang tak diingini, kami hanya sempat ke Ubud Swing, lunch di Bebek Tepi Sawah & balik ke hotel. Kejadian malang tersebut adalah my husband terpeleot masa nak turun tangga di ubud swing and kaki dia bengkak teruk serta merta. Dengan pak supir pun risau sama. Masa di Restoran Bebek Tepi Sawah, i tolong tuam kaki dia dengan ice. Kemudian kami balik hotel and berehat. So guys, contingency plan adalah sangat penting semasa travel ye. Kadang-kadang ada kejadian yang kita tak jangka. Oh ya, hari ni kami punya itinerary memang half day je sebab kami pindah ke hotel yang ade private pool. So aktiviti petang adalah mandi pool dalam bilik. I enjoy je sebab I tak yah pakai tudung jadi I bole bersuke ria dengan bebas!  Waktu malam sepatutnya nak pergi massage selepas dinner. Habis pusing2 da dekat kawasan situ cari kedai makan tapi semua tak berkenan. So kami decide nak p massage dulu tapi elok kami sampai dekat tempat massage, dia tutup da. Hahahaha. So kami balik ke hotel & order go-food (macam uber eats).

Sementara tunggu turn Ubud Swing

Dekat sini ade 4 swing. Korang cume bole pilih salah satu.

Restoran Bebek Tepi Sawah

Kaki my husband yang bengkak. Tak p klinik pun.
Just tuam dengan ice & kurangkan berjalan. Nasib baik nak balik  KL da.

Bilik kami di Astagina

Our private swimming pool.

Thank for the roses syg

Open swimming pool for the guest

Day 6:

Hari ni merupakan hari terakhir kami di Bali. Takde aktiviti yang havoc sangat disebabkan kaki my husband masih belum surut bengkaknye. Kami check out & breakfast di hotel kemudian bertolak Pandawa Beach & Uluwatu Temple. Kami just pusing2 & bergambar dekat2 je. Kemudian pak supir bawa kami makan di Restoran Wong Solo dan terus ke airport. Alhamdulillah kami tiba di KLIA pada jam 10 malam.

Da last day baru jumpa tempat bergambar yang ade perkataan Bali

Dah la panas, pakai baju warna hitam pulak.

Adat nak masuk temple dekat sini kena pakai sarung atau kain ikat di pinggang

Uluwatu temple dekat belakang I, yang bumbung merah tu.

One word: Panas.
View dari atas tempat I duduk tu.

Lunch before ke airport

I rasa I da bagi information yang very detail. I hope it would be benefit &; helpful for you guys.
Disini I senaraikan juga kos perbelanjaan kami di Bali selama 6h5m.

Tiket flight: RM789 for 2. (MAS)
Jambu Inn: RM92.82 termasuk sarapan (1 malam)
Bintang Bungalow: RM166.56 termasuk sarapan (2 malam)
Hotel Neo Plus Kuta Legian:  RM235.06 termasuk sarapan (2 malam)
Astagina Resort Villa &; Spa: RM382 termasuk breakfast (1 malam)
Fast boat Nusa Penida : IDR 150k/ pax one way
Nasi ayam Penyet Wong Solo: IDR 33k
Entrance Fee Uluwatu: IDR 30k/pax
Ubud Swing:IDR 300k/pax
Supir: IDR 1.3 juta untuk 3 hari.