Kolostrum tu susu basi?????

Saturday, February 02, 2013



Apa itu kolostrum?

Kolostrum adalah makanan pertama anugerah Allah kepada setiap anak mamalia apabila ianya dilahirkan ke dunia. Ianya merupakan cairan yang amat kaya dengan nutrien sebaik sahaja ibu mamalia melahirkan anaknya dan sebelum ibunya menghasilkan susu yang normal

Kolostrum mengandungi zat yang diperlukan untuk memulakan kehidupan baru: immunoglobulins, faktor pertumbuhan, antibodi, vitamin, mineral, enzim, asid amino dan lain-lain unsur istimewa khas untuk menentang pelbagai serangan mikro organisma dan unsur yang memudaratkan dari persekitaran.

Ianya ternyata adalah makanan dan diet pelengkap yang sempurna dalam meneruskan kesinambungan hidup kepada makhluk mamalia. Hanya baru-baru ini, ditemui bahawa kolostrum dari lembu tenusu didapati dapat memberi manafaat kesihatan kepada umat manusia dalam pelbagai cara.

Kolostrum telah terbukti mampu memusnahkan virus, bakteria, kulat dan parasit didalam perut dan usus. Tahukah anda, penyakit yang dihidapi setiap manusia adalah berpunca daripada diri sendiri yakni USUS.

Berpunca dari cara pengambilan makanan dan cara memanfaatkan tenaga yang terhasil dari pemakanan itu sendiri. Hampir 80% punca jangkitan adalah bermula dari sistem pencernaan. Jadi,kunci kepada faktor pencegahan untuk kesihatan yang baik seharusnya bermula dari perut dan usus iaitu dengan mengambil kolostrum setiap hari.

Sudah tentu banyak produk kolostrum terdapat di pasaran, dan pastinya ALPHA LIPID adalah kolostrum terbaik kerana ALPHA LIPID merupakan kolostrum gred yang tertinggi iaitu 10. ALPHA LIPID telah diiktiraf "NEW GOLD STANDARD OF COLOSTRUM" oleh Institusi Penyelidikan Kolostrum New Zealand.

Kalau nak tahu bagus atau tidak, anda perlu cuba sendiri, mulakan nya hari ini =)


0 comments:

Post a Comment